target-2045924_640

Wat is het doel van LinkedIn?

Onlangs vroeg een van mijn cursisten tijdens de workshop Strategisch gebruik van LinkedIn, welk doel het heeft om LinkedIn te gebruiken. De reden dat ze het vroeg was om argumenten te verzamelen om collega’s te kunnen overtuigen van het nut. De organisatie waarin ze werkte, had besloten meer gebruik te gaan maken van LinkedIn en […]

Lees verder 0
restaurant-449952_640

LinkedIn in de horeca

  Als je, zoals ik, behoort tot de generatie X, dan heb je van nature helemaal niks met internet en sociale media. Als kind was je blij dat er twee keer in de week een kinderprogramma op TV was. Het gevolg is dat het gebruiken en werken met sociale media niet vanzelf gaat. Het kost […]

Lees verder 0
film-2643100_640

Hoe belangrijk is video op LinkedIn?

Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden. Of dat waar is, vraag ik me af. Wat ik wel durf te stellen is dat een beeld eerder wordt bekeken dan dat 1.000 woorden worden gelezen. Elke minuut van de dag wordt op YouTube 300 uur aan video geplaatst. Dat is ongelooflijk veel content op jaarbasis! Het […]

Lees verder 0
thermometer-1917500_640

Koud of warm netwerken op LinkedIn?

Uitleggen hoe je online kan netwerken op LinkedIn, is een van mijn stokpaardjes. Ik kan er uren, dagen over praten. Het is de essentie van LinkedIn. Want als je zorgvuldig omgaat met je netwerk, kan jouw netwerk je enorm helpen om je netwerk verder uit te breiden. Hoe dat werkt, zal ik je in dit […]

Lees verder 0
linkedin-2048132_640

Wat laat je zien op LinkedIn?

Zodra je gebruik maakt van sociale media, word je geconfronteerd met de vraag in hoeverre je wat aan wie laat zien. Dat is voor tal van mensen een dilemma. Want wil je volop gebruik maken van de mogelijkheden en kansen die sociale media bieden, dan zal je je zelf ook open moeten opstellen. Wil je dat […]

Lees verder 0